Jeżeli Państwa podmiot ma zgłoszonego Inspektora Ochrony Danych, należy pamiętać o ewentualnych zmianach, które należy zgłosić do Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przeciągu 14 dni. Zaliczają się do nich:
Zmiana w nazwie
Zmiana adresu
Zmiana REGONu
Zmiana przedstawiciela (właściciela, dyrektora)
Wśród obowiązków, jakie ciążą na administratorach danych osobowych, którzy wyznaczyli Inspektora Ochrony Danych jest jeden, o którym łatwo zapomnieć. Jest nim obowiązek powiadomienia Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych o zmianie danych, jeśli do takiej doszło.
Zawiadomienia należy dokonać w ciągu 14 dni od zaistnienia zmian w powyższych zakresach. Należy je złożyć w formie elektronicznej i uwierzytelnić kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tym celu można posłużyć się poniższym linkiem:
Jeśli zawiadomienia dokonuje przedstawiciel administratora, to nie ponosi on żadnych dodatkowych kosztów. W przypadku wyznaczenia pełnomocnika, koszt opłaty skarbowej za nadanie pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
W obu przypadkach sprawa zostanie załatwiona od razu.